Chef in bucataria mea..

BUN VENIT LA HeArT !

marți, 13 octombrie 2009

PRAJITURA CARPATI!




INGREDIENTE:
Pt foi:
-1 cana de zahar,1cana de ulei,1cana de lapte,3oua intregi,coaja de lamaie+portocala,vanilie,1lingurita amoniac stins in otet sau zeama de lamaie si faina cat cuprinde, pana se face un aluat ca de paine..
pregatire:
se bat ouale cu zaharul f bine ,pana devine o spuma alba..apoi se adauga uleiul putin cate putin si se bate in continuare,se adauga laptele,esenta si coajea data pe razatoare de la o lamaie si portocala,un praf de sare,si faina cat cuprinde ,pana se face un aluat ca de paine(mie mi-a intrat 1kg si 100).
se imparte coca in 10 parti si fiecare parte se intinde ca o foaie pe dosul tavi unsa cu ulei si se coace in cuptorul incins.ATENTIE,coacerea fiecarei foi este ff rapida,cca 5 min.
CREMA:
-2l de lapte
-1kg de zahar(yo de data asta am pus doar 750gr,ca sa nu fie dulce rau)
-13 linguri de faina
-2pachete marga(yo am pus 1 1/2)
-esenta de rom(cam 2sticlute)
-un praf de sare
Pregatire:
se pune zaharul intr-o cratita la foc mic sa se topeasca complet,dar mare atentie sa nu se arda ca ati stricat toata crema,devenind ff amara!!! :shock:
sunt 2optiuni la aceasta crema:1-sa pui faina mai intai,in zaharul topit,treptat si amesteci ff repede si bine…sau 2:pui marga in zaharul topit,iei de pe foc si apoi add faina treptat amestecand continuu si apoi adaugi laptele fierbinte cu polonicul si amesteci continuu ,lasi sa se ingroasa pe foc mic si apoi adaugi margarina!yo am facut ambele opt si mi-a iesit..alegeti si voi cum va e la indemana! :)
crema se da la rece putin si apoi se ia fiecare foaie in parte si se unge cu crema.mai pastrati putina crema daca vreti sa taiati prajitura sub forma de carpati,pt a se lipi fiecare fasie!
foile cu crema se lasa pana a doua zi ,ca sa se inmoaie,sa puteti s-o taiati!
Se taie in 3dreptunghiuri si fiecare dreptunghi se taie pe diagonala ,astfel incat cele 2jumatati taiate sa formeze un lant muntos!(e cam dificil).
GLAZURA!
-1/2 marga,7linguri zahar,4linguri cacao,3linguri lapte..se fierb toate,se add un praf de sare si se add rom,apoi se intinde peste prajitura si se orneaza cu nuca sau alune prajite si maruntite si fulgi de cioco (optional).se pune in frigider .
POFTA MARE!

8 comentarii:

  1. o sa incerc si eu imi place prajitura carpati mi se parea dificila dar vad ca nu este huummm sa vedem si ce iese sper sa reusesc uffffffffffffff

    RăspundețiȘtergere
  2. am cautat reteta si adevarul este ca este cam greu cu taiatu totul e sa exersezi . imi place la nebunie merita efortul -

    RăspundețiȘtergere
  3. asa hal de exprimare si mii de explicatii in plus...prost stai la capitolul asta...sincer iti zic nu am intles mai nimic din fraza: "pui margarina in zaharul topit,iei de pe foc si apoi add faina treptat amestecand continuu si apoi adaugi laptele fierbinte cu polonicul si amesteci continuu ,lasi sa se ingroasa pe foc mic si apoi adaugi margarina!" DECI: de cate ori se adauga margarina aia pana la urma fir'ár mama ei de margarina :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. E foarte buna insa nu am facut-o niciodata dar o sa incerc sa o fac si sper sa- mi si iasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ...din explicatiile retetei, sigur nu o sa-ti iasa...incearca!

      Ștergere
  5. la crema nu ai explicat corect.1.nu poti pune faina in zaharul caramelizat.2. chiar daca adaugi margarina in zahar caramelizat, iar apoi faina, iar nu merge.

    POATE ASA:asta este o crema cu zahar caramel [sa inteleg eu, din modul tau de preparare}

    - cele 13 linguri de faina se amesteca cu 2-3 linguri de zahar - (asta sa nu faca cocoloase], se dizolva cu 500 ml laplte rece,iar restul de 1,5l lapte, se fierbe

    - zaharul ramas se caramelizeaza, apoi se stinge cu un pahar de apa fierbinte...numai acum putem adauga faina dizolvata dinainte, iar apoi laptele fierbinte!

    -se pune un baie marina si se ferbe pana capata consistenta de crema - {cremele fierte in baie marina, ies foarte fine}

    - apoi se adauga margarina in crema fierbinte!

    - se da la rece, iar dupa racirea completa se pun aromele.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails

Useri online

FEEDJIT Live Traffic Feed

Persoane interesate

Etichete

Faceți căutări pe acest blog

CAUTA PE GOOGLE

Visits from my friends

RETETE CULINARE DELICIOASE

TRANSLATE

Top comentator

Toate retetele sunt pe Petitchef