Chef in bucataria mea..

BUN VENIT LA HeArT !

sâmbătă, 31 octombrie 2009

OALA SUB PRESIUNE

Oala sub presiune este o ustensila indispensabila din bucataria oricarei femei moderne, deoarece permite gatirea rapida a preparatelor. Introducerea acestui sistem de gatit se datoreaza prototipului inventatorului francez Denis Papin (1679).

   Acesta se numea „digesteur", insa nu s-a bucurat de un succes comercial, in 1927, o firma germana a inceput sa comercializeze propriul model, dar abia dupa Al Doilea Razboi Mondial a luat amploare aceasta metoda rapida de gatit.

   Mecanismul de functionare

   Ideea inventarii oalei sub presiune se bazeaza pe un principiu esential in fizica, si anume faptul ca apa nu fierbe intotdeauna la 100°C, punctul de fierbere a apei depinzand de presiunea atmosferica.
Oala sub presiune
   In orice tip de oala traditionala, apa fierbe la o temperatura de aproximativ 100°C si nu este posibil sa supui alimentele unei temperaturi mai mari decat aceasta. La oala sub presiune este insa posibil sa blochezi eliminarea aerului si a aburilor, ceea ce va determina o crestere a presiunii din interior, care va ajunge la valori mari. Temperatura de fierbere va creste pana la 120°C sau chiar mai mult,
iar timpul de preparare se va reduce astfel foarte mult.

   Pentru a se evita presiunea si temperaturile foarte inalte, coacerea se poate regla printr-o valva de siguranta, aceasta fiind principala inovatie tehnica a oalei sub presiune. in cazul unei presiuni excesive, valva se va ridica si va permite eliminarea vaporilor de abur si a picaturilor de apa.        
   Astfel temperatura va scadea sub 100°C si presiunea se va normaliza.

  Avantaje si dezavantaje ale folosirii oalei sub presiune

   Cel mai important avantaj este cu siguranta economia de timp. Consumul de energie se reduce, deoarece pierderile de caldura sunt minime si coacerea se face la foc mic. De asemenea, oala sub presiune ajuta in general la pastrarea diferitelor substante nutritive, iar pentru pregatirea alimentelor se folosesc cantitati mai mici de grasime si apa. Un dezavantaj al acestui sistem de gatire sub presiune este ca nu se poate folosi in cazul tuturor retetelor. Printre alimentele cele mai potrivite sunt cerealele si legumele.

   Oala sub presiune
este indicata mai ales in cazul retetelor care au un timp de preparare mai mare de 45 de minute, cum
ar fi ciorbele, supele, stufatul, tocanitele, mancarurile pe baza de carne care necesita o fierbere indelungata (vita, oaie etc).
   Oala sub presiune nu este recomandata in cazul alimentelor sensibile la caldura, cum este uleiul de floarea-soarelui, si nici in cazul alimentelor care se gatesc rapid, de exemplu pilaful, sau care necesita un timp de coacere precis.

  Reguli pentru folosirea corecta a oalei sub presiune

- evitati sa umpleti prea mult oala, pentru ca alimentele sa nu astupe valva de siguranta;
- deschideti capacul oalei numai cand suieratul a disparut, aratand ca presiunea din interior e egala cu aceea din exterior; -spalati bine oala, mai ales in zona garniturii, evitand sa folositi materiale abrazive sau care contin clor.

Recomand cu caldura aceasta oala minune..asa-mi place sa-i spun,care de multe ori ma salveaza atunci cand sunt in criza acuta de timp! ;)

34 de comentarii:

  1. test sa vad daca pot trimite comentariu

    RăspundețiȘtergere
  2. inca odata test ca sa fiu sigura
    imi plac toate retetele sant extrahttp://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/8.gif

    RăspundețiȘtergere
  3. fa-le din deget,anana! nu copia linkul ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. candva mergeau si emoticoanele...acuma vad ca nu!asta e :((

    RăspundețiȘtergere
  5. Greu merge,dragele mele.Am mai comentat undeva,dar nu stiu unde s-a dus. :P :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Mai sa fie,ce eroare,am comis!

    RăspundețiȘtergere
  7. Incerc sa vad daca pot trimite comentariul.

    RăspundețiȘtergere
  8. uraaa!Sunt si eu inregistrata ca anonim!
    Am mers pa alta cale fata de voi.
    vyky

    RăspundețiȘtergere
  9. vyky, si eu sunt anonima, ce ne facem :)

    RăspundețiȘtergere
  10. va pup pe toate!Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  11. eu sunt anonima viviana hahaha

    trebuie sa facem de multe ori sa ne primeasca parola si nu vom mai fi anonime

    RăspundețiȘtergere
  12. v-am spus fetelor la barfa..ca cel mai bine-ar fi sa aveti un cont google,ca sa nu mai fiti anonime!
    va pup! :X

    RăspundețiȘtergere
  13. pfff,moooor ca nu-mi mai merg emoticoanele
    vyky,ai primit iubita vreo reteta pe mail? :p

    RăspundețiȘtergere
  14. Viviana eu eram inregistrata si nu stiasm>Intamplator am intrat sa verific si am descoperit minunea ca n_am stiut ce mi_au scris englezeste in mesaj,
    VYKY

    RăspundețiȘtergere
  15. Anis n-am primit mama nimic pana acum.vyky

    RăspundețiȘtergere
  16. Da Anis Viviana este viki.

    vyky

    RăspundețiȘtergere
  17. Inca odata va spun noapte buna tuturor!

    vyky

    RăspundețiȘtergere
  18. REtetele sunt minunate la fel si ilustratia , acum trebuie sa le incercam cat mai repede . Mie mi se face foame cum intru pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  19. ANIS yo nu am oala minune,dar am inteles ca e pariculoasa daca nu sti umbla cu ea :P :P

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu am oala minune din 1977 insa,de o vreme s-a defectat garnitura .A fost foarte buna mi-am facut treaba cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  21. pana acum am fost anonima...acum mi-am facut cont pe Google, incerc sa vad daca imi apare numele!

    RăspundețiȘtergere
  22. poza a aparut la "persoane interesate da nu si la comentariu.de ce?

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu am o astfel de oala... mie imi lipsesc atat de multe in bucatarie!

    RăspundețiȘtergere
  24. draga claudia,mi se pare o ustensila indispensabila in bucatarie...atat de mult ma salveaza,nu mai spun ca economisesc timp si curent electric...dar si vitaminele din legume raman intacte!!!neaparat sa ti-o achizitionezi..merita! ;)

    RăspundețiȘtergere
  25. poate mi-o fac cadou de Craciun! Chiar imi doresc sa gatesc repede si sanatos!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails

Useri online

FEEDJIT Live Traffic Feed

Persoane interesate

Etichete

Faceți căutări pe acest blog

CAUTA PE GOOGLE

Visits from my friends

RETETE CULINARE DELICIOASE

TRANSLATE

Top comentator

Toate retetele sunt pe Petitchef